Η ερώτηση αφορά και το ΕΠΑΛ Καινουργίου - ΓΕΛ Παναιτωλίου και ΓΕΛ Ματαράγκας
Κύριε Υπουργέ,
Με την υπ'αριθμ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/7-08-2018 απόφασή σας, αναμοριοδοτήθηκαν οι σχολικές μονάδες της επικράτειας. Πολλά σχολεία αποχαρακτηρίσθηκαν από δυσπρόσιτα και μειώθηκαν δραστικά τα μόριά τους.
Η αναμοριοδότηση αυτή συνδέεται με την προσέλκυση εκπαιδευτικών και επηρεάζει άμεσα τη στελέχωση και λειτουργία τους. Ταυτόχρονα, βάσει των...
υπουργικών αποφάσεων που συνδέουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα με τη ζώνη μοριοδότησης της σχολικής μονάδας, η αναμοριοδότηση θα έχει ευθείες συνέπειες και στη λειτουργία των αντίστοιχων τμημάτων ομάδων προσανατολισμού των σχολείων.
υπουργικών αποφάσεων που συνδέουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα με τη ζώνη μοριοδότησης της σχολικής μονάδας, η αναμοριοδότηση θα έχει ευθείες συνέπειες και στη λειτουργία των αντίστοιχων τμημάτων ομάδων προσανατολισμού των σχολείων.
Στην Αιτωλοακαρνανία, με βάση την αναμοριοδότηση που προέκυψε
από την παραπάνω απόφασή σας, μειώθηκε η μοριοδότηση στα 68 από τα συνολικά 84
σχολεία της, ενώ αποχαρακτηρίσθηκαν από δυσπρόσιτα το Γυμνάσιο Αγίου Βλασσίου,
το Γυμνάσιο Κανδήλας, το Γυμνάσιο και Λύκειο Εμπεσού και το ΓΕΛ Μύτικα, παρά
τις αντίθετες εισηγήσεις από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης του νομού. Και τούτο
τη στιγμή που η Αιτωλοακαρνανία είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση νομός της χώρας,
με μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ των πόλεων και των κοινοτήτων.
Ταυτόχρονα, άλλαξαν δραστικά τα μόρια σχολείων που εξυπηρετούν
πολλά χωριά. Το Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο Ματαράγκας κατετάγησαν στην
κατηγορία Β αντί της κατηγορίας Δ στην οποία ήταν, παρά το ότι πρόκειται για
μια περιοχή αγροτική και μη προνομιούχα με σχολεία που εξυπηρετούν την ευρύτερη
περιοχή ακόμα και σε ακτίνα 20 χλμ, με μαθητές από τις Παπαδάτες, τη Γραμματικού,
το Άνω και Κάτω Ζευγαράκι, το Άνω και Κάτω Κεράσοβο, την Αγία Μαρίνα. Έτσι, το
Γυμνάσιο, το Γενικό Λύκειο και το ΕΠΑΛ Ματαράγκας κινδυνεύουν κατόπιν αυτών με
πλήρη υποβάθμιση και πιθανή συγχώνευση με άλλα σχολεία, ενώ η μελλοντική
λειτουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού, καθίσταται επίσης αβέβαιη.
Στις περιπτώσεις αυτές όπου σχολεία υποβαθμίζονται στη
μοριοδότηση, χωρίς να αξιολογούνται οι ειδικές συνθήκες κάθε περιοχής, είναι
βέβαιο ότι οι μαθητές θα επιβαρυνθούν υπέρμετρα, καθώς θα αναγκασθούν να
μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, χάνοντας πολύτιμο χρόνο και υφιστάμενοι
ταλαιπωρία και πίεση. Συγχρόνως, οι οικογένειές τους θα επιβαρυνθούν και
οικονομικά εν μέσω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που ήδη αντιμετωπίζουν,
ενώ η τοπική κοινωνία θα απωλέσει μία σύγχρονη εκπαιδευτική μονάδα που διαθέτει
κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές με όλες τις προδιαγραφές.
Παράλληλα και ενώ βρισκόμαστε λίγες μόνο ημέρες πριν την έναρξη
της νέας σχολικής χρονιάς, σοβαρή αναστάτωση έχει προκληθεί σε σχολικές μονάδες
της Αιτωλοακαρνανίας όπου δεν εγκρίθηκε η λειτουργία τμημάτων ομάδας
προσανατολισμού και τομέων. Στο Γενικό Λύκειο Παναιτωλίου, με βάση σχετική
απόφασή σας, δεν εγκρίθηκε η λειτουργία Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
και στο ΕΠΑΛ Καινουργίου δεν εγκρίθηκε η λειτουργία του Τμήματος Μηχανολογίας (Ψυκτικών),
μια πολύ σημαντική ειδικότητα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που τους προσφέρει
πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Η απόφασή σας αυτή έχει ως αποτέλεσμα οι
μαθητές που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα αυτής της Ομάδας
Προσανατολισμού ή Τομέα να είναι αναγκασμένοι να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία
και να υποστούν οι ίδιοι και οι γονείς τους ψυχολογική, συναισθηματική και
οικονομική επιβάρυνση. Σημειώνεται δε, ότι οι περιοχές αυτές είναι αγροτικές
και οι μαθητές στην πλειοψηφία τους παιδιά οικογενειών που δεν έχουν τη
δυνατότητα να υποστούν τις συνέπειες αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω δεδομένα έχουν προκαλέσει ήδη αναστάτωση στην τοπική
κοινωνία και την αντίδραση των τοπικών φορέων, της δημοτικής αρχής, των προέδρων
των τοπικών συμβουλίων, των σχολικών συμβουλίων, των συλλόγων γονέων και
κηδεμόνων, των συνδικαλιστικών φορέων, οι οποίοι επισημαίνουν τα προβλήματα που
θα δημιουργηθούν από τις παραπάνω αποφάσεις σας.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
1. Με ποια κριτήρια πραγματοποιήθηκε η
αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων όπως περιγράφεται στη σχετική απόφασή
σας; Στην περίπτωση της Αιτωλοακαρνανίας, ελήφθη υπ'όψιν κατά την έκδοση των
αποφάσεων, εκτός των χιλιομετρικών αποστάσεων, οι ειδικές συνθήκες που
επικρατούν σε κάθε περιοχή;
2. Σκοπεύετε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας
περί μείωσης της μοριοδότησης των Γυμνασίου, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Ματαράγκας, η
οποία δημιουργεί τον άμεσο κίνδυνο υποβάθμισής τους και συνένωσής τους με άλλα
σχολεία ;
3. Με βάση ποιους παράγοντες αποφασίσθηκε η μη
έγκριση λειτουργίας ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών στο ΓΕΛ Παναιτωλίου
και του τμήματος Μηχανολογίας στο ΕΠΑΛ Καινουργίου;
Σκοπεύετε να αναθεωρήσετε
την απόφασή σας αυτή, δεδομένων των προβλημάτων που θα δημιουργήσει;
Ο
Ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Δημήτρης Κωνσταντόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς δε θα δημοσιεύονται.