Ο αγώνας των μαθητών - γονέων και των καθηγητών, όπως και η αγωνία της τοπικής κοινωνίας για την τύχη του σχολείο στην περιοχή έφερε σήμερα με την συμπληρωματική Υπουργική Απόφαση, την έγκριση της μιας ειδικότητας «Υπαλλήλων Διοίκησης Οικονομικών Υπηρεσιών» (δείτε την απόφαση του Υπουργείου εδώ), από τις δύο που δεν είχαν εγκριθεί στο ΕΠΑΛ Καινουργίου. Ο Υπουργός και ο Περιφερειακός διευθυντής δεν έλαβαν φαίνεται υπόψη τους την ομόφωνη απόφαση του σχολικού Συμβουλίου του ΕΠΑΛ, όπου ζητούσε την έγκριση και των δύο ειδικοτήτων (δείτε την απόφαση εδώ)
Δηλαδή παραμένει σε εκκρεμότητα για έγκριση η ειδικότητα «Τεχνικών Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού Κλιματισμού» του ΕΠΑΛ Καινουργίου, όπου το μέλλον της θα εξαρτηθεί από την διαθεσιμότητα της κοινότητας να συνεχίσει να διεκδικεί την έγκριση της ειδικότητας, γιατί το αίτημα είναι δίκαιο και αληθινό.
Η κυβερνητική μνημονιακή πολιτική διά του Περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης στα πλαίσια των δομικών αναδιαρθρώσεων της παραγωγής για την μετάβαση της χώρας ολοσχερώς στον τομέα των υπηρεσιών, με διάφορους τρόπους και δικαιολογίες θέλουν να κλείσουν τις τεχνικές ειδικότητες των ΕΠΑΛ, όπως στο Καινούργιο.
Δηλαδή παραμένει σε εκκρεμότητα για έγκριση η ειδικότητα «Τεχνικών Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού Κλιματισμού» του ΕΠΑΛ Καινουργίου, όπου το μέλλον της θα εξαρτηθεί από την διαθεσιμότητα της κοινότητας να συνεχίσει να διεκδικεί την έγκριση της ειδικότητας, γιατί το αίτημα είναι δίκαιο και αληθινό.
Η κυβερνητική μνημονιακή πολιτική διά του Περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης στα πλαίσια των δομικών αναδιαρθρώσεων της παραγωγής για την μετάβαση της χώρας ολοσχερώς στον τομέα των υπηρεσιών, με διάφορους τρόπους και δικαιολογίες θέλουν να κλείσουν τις τεχνικές ειδικότητες των ΕΠΑΛ, όπως στο Καινούργιο.
ΠΑΤΡΑ: Από τη παράσταση διαμαρτυρία ΕΛΜΕ - Μαθητών-Γονέων-Δημάρχων στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης
Στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ Δυτ. Ελλάδας, μαζί με πλήθος κόσμου από την περιοχή στην Πάτρα την Πέμπτη 13-9-2018, όπου παραβρέθηκα ως Αντιπρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ και παρέθεσα αρκετά επιχειρήματα στον περιφερειακό διευθυντή για τη συνέχεια της λειτουργίας του ΕΠΑΛ Καινουργίου και της στήριξή του σε αυτό το μεταβατικό στάδιο, μάλλον ο περιφερειακός δεν στηρίζει την έγκριση του τμήματος ψυκτικών του Μηχανολογικού τομέα, χωρίς όμως να δίδονται και ανάλογες απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που του έθεσα.
Στο Αγρίνιο εκτός της ειδικότητας των Οχημάτων, οι άλλες τεχνικές ειδικότητες κλείνουν η μια μετά την άλλη, όπως και στην Αχαία, την Ηλεία και σε όλη την Ελλάδα, με προφάσεις με τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα, ενώ προσπαθούν να χρυσώσουν το χάπι με την λεγόμενη μαθητεία.
Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι θέλουν να κλείσουν τα ΕΠΑΛ, τουλάχιστο σε αυτή τη φάση τους τομείς των ειδικοτήτων που έχουν ακριβά εργαστήρια και κοστίζουν. Διότι οι μνημονιακές τους υποχρεώσεις αναγκάζουν την συγκυβέρνηση να μειώσει τις λειτουργικές δαπάνες στο Υπουργείο Παιδείας κατά 50%, άρα κλείσιμο των κοστοβόρων σχολείων, όπως είναι τα ΕΠΑΛ.
Αυτό ανέλαβαν να κάνουν οι άνθρωποι σαν καλοί "υπηρέτες" των δανειστών, δηλαδή κλείνουν τις δομές που κοστίζουν, όπως είναι η «βαριά» ειδικότητα του ΕΠΑΛ Καινουργίου και με την μη εγγραφή μαθητών στην αντίστοιχη ειδικότητα στο 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου ολοκληρώνουν την πρώτη φάση περικοπών κατά 30% στην Αιτωλ/νία και μέχρι να φθάσουν στον τελικό τους στόχο-υποχρέωση- μνημονιακή θα κλείσουν οριστικά τα περιφερειακά ΕΠΑΛ και τους τομείς που έχουν εργαστήρια.
Μήπως αυτός είναι ο λόγος που τα μνημονιακά κόμματα δεν έχουν πάρει ακόμα θέσει για το κλείσιμο του σχολείου;
Μέχρι να κλείσουν οριστικά οι δομές στο δημόσιο που θα συντηρήσουν το πλεόνασμα η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία που αγωνίστηκε για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση θα ζουν «το μαρτύριο της σταγόνας»(;)
Έγινε φανερό από τη έντονη αντιπαράθεση που είχα με τον περιφερειακό διευθυντή Δυτικής Ελλάδας ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στην πολιτική των περικοπών των δαπανών της κυβέρνησης, δεν προτίθεται να ικανοποιήσει τα αιτήματα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων του ΕΠΑΛ Καινουργίου, όσον αφορά την έγκριση και της ειδικότητας των ψυκτικών. Θεωρούν ως τεχνοκράτες ότι οι 4 μαθητές (που μπορεί να γίνουν 7) στη Γ' τάξη ειδικότητας, αν ανοίξουν το σύστημα των νέων εγγραφών είναι ασήμαντος αριθμός (!), ούτε και τους ενδιαφέρει ότι είμαστε στις 20 Σεπτεμβρίου και τα παιδιά πρέπει να κάνουν μάθημα αλλά δεν ξέρουν σε πιο τομέα και ειδικότητα θα καταλήξουν. Όταν τα παιδιά της Γ'Ψ του ΕΠΑΛ Καινουργίου δεν ξέρουν που θα πάνε σχολείο, όταν δεν υπάρχει αντίστοιχη ειδικότητα στην περιοχή. Τίθεται πλέον το ερώτημα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εάν ένα παιδί από το Καινούργιο Τριχωνίδος μπορεί να μετακινείται καθημερινά στη Ναύπακτο 70 χιλ. για να πηγαίνει στο εκεί ΕΠΑΛ, αν πράγματι το ισχυρίζεται ανθρώπινος νους τότε ορισμένοι πρέπει να έχουν «τρικυμία εν κρανίω».
Κάποιοι βολεύονται στον κόσμο της πλάνης και της αυταπάτης, ως άλλοι Νάρκισσοι, και το χειρότερο, θέλουν να πιστεύουν ότι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έχουν κοντή μνήμη και ως εκ τούτου, δεν θυμούνται.
Που θέλουν όμως να οδηγήσουν τη νέα γενιά;
Δανειζόμαστε ένα μέρος από το ρεπορτάζ-αφιέρωμα του Ριζοσπάστη του Σάββατο-Κύριακου (πατήστε εδώ) αντί δικού μας σχολιασμού για να καταλάβουν και οι αναγνώστες μας που πάει το πράγμα και γιατί θέλουν να κλείσουν τα ΕΠΑΛ.
….«Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας το προηγούμενο διάστημα πραγματοποίησαν διάφορες παρεμβάσεις σχετικά με τις σχολές μαθητείας και κατάρτισης.
Το γενικό μοτίβο των παρεμβάσεων έκανε λόγο για «αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης», για «βήματα προόδου στο μέτρο που μπορούμε». Ως στόχος του υπουργείου προβάλλεται «η επαγγελματική εκπαίδευση να καταστεί ελκυστική και, άρα, πραγματική επιλογή για όλους τους νέους».
Την προσπάθεια του υπουργείου σιγοντάρουν επιμελητήρια, εργοδοτικές ενώσεις και άλλοι που συμμετέχουν σε συνέδρια και μαζώξεις που αφορούν το μέλλον της μαθητείας - κατάρτισης στην Ελλάδα. Στο ίδιο μήκος κύματος, βέβαια, συντονίζονται και διάφορα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ που διαφημίζουν τη δήθεν αναβάθμιση της μαθητείας - κατάρτισης από το υπουργείο.
Οι νέες ειδικότητες και τα προγράμματα σπουδών, για τα οποία καυχιέται το υπουργείο, είναι στην πράξη συλλογή κάποιων δεξιοτήτων, τις οποίες όντως ένας τεχνικός πρέπει να κατέχει. Η παγίδα στην προπαγάνδα του υπουργείου είναι ότι δεν αναφέρονται πουθενά ο τρόπος που θα κατακτηθούν αυτές οι δεξιότητες (οργανωμένο μάθημα), τα εποπτικά μέσα που χρειάζονται (βιβλία, εργαλεία, μηχανήματα, αναλώσιμα κ.λπ.), ποιοι και με ποια διαδικασία θα τα διδάξουν.
Παρ' όλες τις κορόνες περί δήθεν «αναβάθμισης» της μαθητείας - κατάρτισης, η πραγματικότητα που βιώνουν οι σπουδαστές και θα βιώσουν για ακόμη μια χρονιά είναι σχολές χωρίς υποδομές, εργαστήρια, καθηγητές και βιβλία. Για άλλη μια χρονιά, θα χρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη για αναλώσιμα και άλλα.
Η μαθητεία δεν είναι «ευκαιρία για εργασιακή εμπειρία», όπως θέλουν να την πλασάρουν το υπουργείο, τα επιτελεία των ενώσεων των βιομηχάνων και οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΙΕΚ. Εμφανίζουν το καρότο και κρύβουν το μαστίγιο. Η μαθητεία είναι ευκαιρία για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, που ουσιαστικά επιδοτούνται και εξασφαλίζουν πάμφθηνους, στην πράξη τζάμπα εργαζόμενους.
Μόλις η μαθητεία (πόσο μάλλον η πρακτική άσκηση) τελειώσει, οι μαθητευόμενοι πηγαίνουν στα αζήτητα, αφού οι επιχειρήσεις παίρνουν τους επόμενους «ωφελούμενους», με τους ίδιους άσχημους όρους......»
Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι θέλουν να κλείσουν τα ΕΠΑΛ, τουλάχιστο σε αυτή τη φάση τους τομείς των ειδικοτήτων που έχουν ακριβά εργαστήρια και κοστίζουν. Διότι οι μνημονιακές τους υποχρεώσεις αναγκάζουν την συγκυβέρνηση να μειώσει τις λειτουργικές δαπάνες στο Υπουργείο Παιδείας κατά 50%, άρα κλείσιμο των κοστοβόρων σχολείων, όπως είναι τα ΕΠΑΛ.
Αυτό ανέλαβαν να κάνουν οι άνθρωποι σαν καλοί "υπηρέτες" των δανειστών, δηλαδή κλείνουν τις δομές που κοστίζουν, όπως είναι η «βαριά» ειδικότητα του ΕΠΑΛ Καινουργίου και με την μη εγγραφή μαθητών στην αντίστοιχη ειδικότητα στο 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου ολοκληρώνουν την πρώτη φάση περικοπών κατά 30% στην Αιτωλ/νία και μέχρι να φθάσουν στον τελικό τους στόχο-υποχρέωση- μνημονιακή θα κλείσουν οριστικά τα περιφερειακά ΕΠΑΛ και τους τομείς που έχουν εργαστήρια.
Μήπως αυτός είναι ο λόγος που τα μνημονιακά κόμματα δεν έχουν πάρει ακόμα θέσει για το κλείσιμο του σχολείου;
Μέχρι να κλείσουν οριστικά οι δομές στο δημόσιο που θα συντηρήσουν το πλεόνασμα η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία που αγωνίστηκε για τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση θα ζουν «το μαρτύριο της σταγόνας»(;)
Έγινε φανερό από τη έντονη αντιπαράθεση που είχα με τον περιφερειακό διευθυντή Δυτικής Ελλάδας ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στην πολιτική των περικοπών των δαπανών της κυβέρνησης, δεν προτίθεται να ικανοποιήσει τα αιτήματα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων του ΕΠΑΛ Καινουργίου, όσον αφορά την έγκριση και της ειδικότητας των ψυκτικών. Θεωρούν ως τεχνοκράτες ότι οι 4 μαθητές (που μπορεί να γίνουν 7) στη Γ' τάξη ειδικότητας, αν ανοίξουν το σύστημα των νέων εγγραφών είναι ασήμαντος αριθμός (!), ούτε και τους ενδιαφέρει ότι είμαστε στις 20 Σεπτεμβρίου και τα παιδιά πρέπει να κάνουν μάθημα αλλά δεν ξέρουν σε πιο τομέα και ειδικότητα θα καταλήξουν. Όταν τα παιδιά της Γ'Ψ του ΕΠΑΛ Καινουργίου δεν ξέρουν που θα πάνε σχολείο, όταν δεν υπάρχει αντίστοιχη ειδικότητα στην περιοχή. Τίθεται πλέον το ερώτημα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εάν ένα παιδί από το Καινούργιο Τριχωνίδος μπορεί να μετακινείται καθημερινά στη Ναύπακτο 70 χιλ. για να πηγαίνει στο εκεί ΕΠΑΛ, αν πράγματι το ισχυρίζεται ανθρώπινος νους τότε ορισμένοι πρέπει να έχουν «τρικυμία εν κρανίω».
Κάποιοι βολεύονται στον κόσμο της πλάνης και της αυταπάτης, ως άλλοι Νάρκισσοι, και το χειρότερο, θέλουν να πιστεύουν ότι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έχουν κοντή μνήμη και ως εκ τούτου, δεν θυμούνται.
Που θέλουν όμως να οδηγήσουν τη νέα γενιά;
Δανειζόμαστε ένα μέρος από το ρεπορτάζ-αφιέρωμα του Ριζοσπάστη του Σάββατο-Κύριακου (πατήστε εδώ) αντί δικού μας σχολιασμού για να καταλάβουν και οι αναγνώστες μας που πάει το πράγμα και γιατί θέλουν να κλείσουν τα ΕΠΑΛ.
….«Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας το προηγούμενο διάστημα πραγματοποίησαν διάφορες παρεμβάσεις σχετικά με τις σχολές μαθητείας και κατάρτισης.
Το γενικό μοτίβο των παρεμβάσεων έκανε λόγο για «αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης», για «βήματα προόδου στο μέτρο που μπορούμε». Ως στόχος του υπουργείου προβάλλεται «η επαγγελματική εκπαίδευση να καταστεί ελκυστική και, άρα, πραγματική επιλογή για όλους τους νέους».
Την προσπάθεια του υπουργείου σιγοντάρουν επιμελητήρια, εργοδοτικές ενώσεις και άλλοι που συμμετέχουν σε συνέδρια και μαζώξεις που αφορούν το μέλλον της μαθητείας - κατάρτισης στην Ελλάδα. Στο ίδιο μήκος κύματος, βέβαια, συντονίζονται και διάφορα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ που διαφημίζουν τη δήθεν αναβάθμιση της μαθητείας - κατάρτισης από το υπουργείο.
Οι νέες ειδικότητες και τα προγράμματα σπουδών, για τα οποία καυχιέται το υπουργείο, είναι στην πράξη συλλογή κάποιων δεξιοτήτων, τις οποίες όντως ένας τεχνικός πρέπει να κατέχει. Η παγίδα στην προπαγάνδα του υπουργείου είναι ότι δεν αναφέρονται πουθενά ο τρόπος που θα κατακτηθούν αυτές οι δεξιότητες (οργανωμένο μάθημα), τα εποπτικά μέσα που χρειάζονται (βιβλία, εργαλεία, μηχανήματα, αναλώσιμα κ.λπ.), ποιοι και με ποια διαδικασία θα τα διδάξουν.
Παρ' όλες τις κορόνες περί δήθεν «αναβάθμισης» της μαθητείας - κατάρτισης, η πραγματικότητα που βιώνουν οι σπουδαστές και θα βιώσουν για ακόμη μια χρονιά είναι σχολές χωρίς υποδομές, εργαστήρια, καθηγητές και βιβλία. Για άλλη μια χρονιά, θα χρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη για αναλώσιμα και άλλα.
Η μαθητεία δεν είναι «ευκαιρία για εργασιακή εμπειρία», όπως θέλουν να την πλασάρουν το υπουργείο, τα επιτελεία των ενώσεων των βιομηχάνων και οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών ΙΕΚ. Εμφανίζουν το καρότο και κρύβουν το μαστίγιο. Η μαθητεία είναι ευκαιρία για τους μεγαλοεπιχειρηματίες, που ουσιαστικά επιδοτούνται και εξασφαλίζουν πάμφθηνους, στην πράξη τζάμπα εργαζόμενους.
Μόλις η μαθητεία (πόσο μάλλον η πρακτική άσκηση) τελειώσει, οι μαθητευόμενοι πηγαίνουν στα αζήτητα, αφού οι επιχειρήσεις παίρνουν τους επόμενους «ωφελούμενους», με τους ίδιους άσχημους όρους......»
Συμπερασματικά: το αίτημα για να εγκριθεί και η ειδικότητα «Τεχνικών Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού Κλιματισμού» του ΕΠΑΛ Καινουργίου παραμένει στην επικαιρότητα και πρέπει να γίνει υπόθεση ολόκληρης της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν πρέπει να αφήσουμε να κλείσουν το σχολείο, γιατί αυτός είναι ο τελικός τους στόχος, απλά κάτω από την πολυεπίπεδη πίεση έδωσαν παράταση ζωής για ένα χρόνο!
Συνεχίζουμε όλοι μαζί....
Κώστας Κορδάτος
Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Β' ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας
Πρόεδρος ΠΕΤΕΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς δε θα δημοσιεύονται.